Schiphol-Dubai-Colombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Schiphol-Dubai-Colombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Schiphol-Dubai-Colombo

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

19 April 2018 | Sri Lanka, Negombo

Dag01 Schiphol – Dubai – Colombo

19-04-2018

De rondreis door Sri Lanka begint bij de treinreis naar Schiphol, om vandaar met een Airbus A380-800 naar Dubai te vliegen. De Emirates voldoen aan de keurige tijdtabel van 6 uur en 11 minuten vliegen en vervolgens na een ruime wachttijd met een Boeing 777 naar Colombo in 4 uur door te vliegen.In het vlieggedeelte naar Dubai hadden we met minder enthousiaste personeel te maken en na wat vragen bleek dat het hier om nieuwelingen ging. Met 20 nationaliteiten was er aan boord een gemêleerd gezelschap aanwezig. Maar de crew bestond ook uit diverse nationalitieten: Belg, Nederlander, Chinees en Verenigde Arabische Emiraten was het overgrote deel. Tijdens het 2e vlieggedeelte waren 15 nationaliteiten aan boord. Dat wordt voor kennisgeving aangenomen, want ze zijn niet geteld. Het opmerkelijke is dat een Australische piloot van een eentonig aanvangspraatje toch een leuke wending eraan kan geven. En bij het bedankje na het landen, de toonzetting nogmaals herhaald. Hiermee bereik je dat iedereen tot vrolijke gezichten wordt gestemd.
Na de landing op het internationaal vliegveld (Bandaranaike) van de hoofdstad zetten we de eerste schreden op Sri Lanka. Hier is met het ingevulde aankomst briefje in je paspoort de douane check snel genomen. Nog even geld tappen en naar het eerste onderkomen in Negombo. Met de taxi is dit eveneens snel geregeld en bij aankomst in ons guesthouse worden we hartelijk ontvangen en zitten we op ons gemak aan een kop koffie en fris te wachten op onze kamer.
Nadat alles in gereedheid is gebracht gaan we rustig met een tuktuk naar het centrum van de plaats en belanden we op de vismarkt met een kleine uitleg over de activiteiten, die zich hier ontplooien.
Daarna lopen we naar het Nederlans kanaal, die destijds door de Nederlanders is aangelegd voor het vervoer van onder andere kaneel en andere handelswaar naar Colombo, maar de Portugezen hebben hier in de 17e eeuw een begin mee gemaakt, en volgen deze een klein stukje tot de St. Mary's kerk. Een katholieke kerk gebouwd van 1874-1924. Na een kleine rondzwerving keren we naar het guesthouse terug om bij een temperatuur van 32° C een frisse duik te nemen en een chilmoment in te lassen.
Later wordt in een restaurant aan de hoodstraat het avondeten genuttigd om vandaag voor de laatste keer met een tuktuk terug te keren.
We willen op tijd de luiken sluiten en een goede nachtrust nemen.

• 19 April 2018 - 19:00

Thea:

Hallo luitjes, joh wat doen jullie veel in 1 dag. Ben benieuwd naar de verdere verslagen. Hier is het ook heel warm. Dat blijft tot zaterdag, dan wordt het 22 graden. Joey heeft de eerste teek te pakken. Verder geen nieuws. Genieten jullie maar.
    groetjes

• 19 April 2018 - 19:57

Wilma En Hans:

Veel gedaan en dat op de eeste reisdag. Super warm hier vandaag 28 graden pfffff.
    Fijne voortzetting van jullie rondreis

• 20 April 2018 - 01:22

Dick En Lek:

Een nieuw avontuur, alle goeds wensen we jullie voor deze trip.

• 23 April 2018 - 14:29

Martha De Jong Buss:

Pffff........ even de tijd genomen om de reisverslagen te lezen en de mooie foto's te bekijken, het is weer genieten geblazen de verslagen zijn weer geweldig, wens jullie veel plezier en een fijne voortzetting van dit nieuwe avontuur.

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018