Dubai sightseeing - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Dubai sightseeing - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Dubai sightseeing

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

11 Mei 2018 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het belooft een warme dag te worden met temperaturen van 38° C en een sprankelende zon.
En dat terwijl wij 2 ritten (Marina tour icm Marina lagoon boot cruise en Beach tour) met de hop on-off bus willen maken. We lopen na het ontbijt naar de Mall of the Emirates bij parking D en laten de code scannen, waarop wij de 2 daagse tickets uitgereikt krijgen.
Dan beginnen we om 09.00 uur met de trip naar Dubai Marina oftewel 'Nieuw Dubai'. Sinds 2005 is deze kunstmatige jachthaven ontstaan met daaromheen 300 woonblokken. Dit stadsdeel is het grootste watersport en woonproject ter wereld. En de afwisseling tussen gebouwen, jachthavens, water en recreatiegebieden geeft een bijzondere relaxte plek in Dubai.
Bij de cruiseboot (omgebouwde jonk) melden we ons en varen we 1 uur over de creek. We zien de nodige luxe jachten en varen tussen de woontorens door en zien de in aanbouw zijnde Ain Dubai (het hoogste reuzenrad ter wereld van 210 meter hoog) met daar tegenover de Jumeirah Beach Residences. Vanuit je woonomgeving direct naar het strand en daar wordt goed gebruik van gemaakt.
Terug naar begin van de cruise en verder met de bus richting het Palm Jumeirah (eiland in de vorm van een palmboom) met het centraal gelegen hotel Atlantis. Hier brengen we een bezoek en trakteren ons op een ijscoupe. In het azurblauwe water zien we de Nederlandse hopperzuiger Van Oord liggen om een 12 kilometer lang kanaal aan de buitenkant van het palmeiland te baggeren. Ook bij het aanleggen van het eiland is met Nederlandse inbreng tot stand gekomen.
Hierna rijden we terug naar de Mall of the Emirates om van de blauwe route op de groene route (Beach tour) over te stappen. Dan vervolgen we onze weg via de Burj Khalifa naar de Burj Al Arab.
Dit 7 sterrenhotel is gebouwd naar de vorm van het zeil van een Dhow en is 321 meter hoog en bereikbaar via een brug. Vervolgens gaan we naar de Souk Madinat en zijn we in de werkelijke wereld van de Efteling aangekomen. Het trouw nagemaakte Arabische onderdeel is hier springlevend en erg mooi om in werkelijkheid te zien.
Dan keren we hotelwaarts en nemen een afkoelende duik in het zwembad. Verder is het plan om in de buurt gelegen Mall of the Emirates te gaan eten, en dat is gelukt.

• 12 Mei 2018 - 12:23

Dick Van Der Spek:

Ik stuur nog wat van Dubai. Er was een openbaar vervoer project met vraag voor tekenwerk. Kostelijk dat jullie daar nu zijn in die knotsgekke wereld.

• 12 Mei 2018 - 14:23

Thea:

HOI HOI,
    Wat een luxe allemaal. Heel leuk om dat gezien te hebben lijkt mij. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt en zelfs ik heb er van genoten haha. Snel tot ziens.

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018