Ella1 - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Ella1 - Reisverslag uit Badulla, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Ella1

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

30 April 2018 | Sri Lanka, Badulla

Na een nachtrust om niet over naar huis te schrijven, hebben we een evenzo zeer matig ontbijt. We verkassen naar het oorspronkelijke verblijf en nemen daarvoor de tuktuk. Bij guesthouse/hotel Laura is de kamer nog niet gereed en gaan we naar het dakterras om onder het zonnetje aan de blauwe hemel van het uitzicht te genieten.
Uiteindelijk is om 10.30 uur de kamer gereed en kunnen we onze koffers stallen. Hierna gaan we naar de 9 bogen spoorbrug in Demodora. We worden door een tuktuk in de buurt afgezet met de bedoeling een zeer smal pad te volgen. Dit doen we en klauteren temidden tussen de theestruiken door naar het laaggelegen spoor. Hierna lopen we over het spoor naar de iets verderop gelegen brug.
Tijdens de koloniale Britse periode is deze brug volledig uit steen en cement in het jaar 1921 gebouwd. Deze spoorbrug ligt op 3100 meter boven de zeespiegel.
Nadat de trein gepasseerd is lopen we naar de overkant (tunnelzijde) over de brug en komen we met nog een stel uit Nederland in gesprek.
Gesamenlijk lopen we over een breder pad terug en zijn we op 1 km van Ella aan de hoofdweg beland. We zeggen elkaar gedag en ieder gaat zijns weegs. Wij ondernemen de terugtocht met een tussenstop in Ella centrum voor een fruitsap. Daarna terug naar het guesthouse.
Hier genieten we van het uitzicht vanaf het terras voor de kamer.
Het avondeten gaan we in restaurant The Remo in Ella gebruiken en dat wordt 'lump rice' in bananenblad en fried chicken noodles vergezeld met een fris en Lion beer. Na dit heerlijke eten gaan we terug en frissen we onszelf op.

• 30 April 2018 - 17:02

Linda:

Lieve mensen,
    Wat een hoop klimpartijen ondernemen jullie in die warmte. Gelukkig zitten wij in het koude en natte Nederland

• 30 April 2018 - 21:01

Edith:

Lieverds,
    Ik dacht al, hoe kan t nou dat ik de laatste. Dagen geen berichten van jullie heb ontvangen??
    Ik vul m zelf in en denk dat de internet verbinding de oorzaak was.
    Wel , ik heb vandaag 5 verslagen van jullie ontvangen!!!
    Ik heb alleen deze laatste gelezen, en jullie ondernemen weer erg verl( maar dat is ook wat jullie willen)
    Wat een belevenissen weer!!
    Geniet nog lekker verder en tot snel,
    Veel liefs van Hein en Edith

• 01 Mei 2018 - 09:43

Yvonne De Jong:

Lieve Linda, daar mee je niets van!!

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018