Colombo – Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Colombo – Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Colombo – Dubai

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

10 Mei 2018 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Sri Lanka sluiten we af, omdat we terug naar Dubai vliegen. De rit van het hotel naar het vliegveld verloopt in de vroege ochtenduren en omdat er weinig verkeer is staan we ook vroeg op het vliegveld. De tijd tot het vertrek wordt met wachten, inchecken en controles doorgebracht.
Maar dan is het zover: boarden en vertrek om 10.15 uur om na 4 ½ uur vliegen op Dubai te landen: 13.05 uur aan de gate (tijdverschil is 1 ½ uur).
Dan naar de band voor de bagage, maar dat is een verschrikkelijk eind lopen. We hebben geen andere keus. Tussendoor een paspoort controle; een elektronische systeem die je paspoort scant, maar geen van beide paspoorten worden geaccepteerd. Dus opnieuw in de rij en bij de douanier op afroep aanmelden; na een entrance stempel mogen we door. Daarna is de bagage zo gepakt en gaan we met de metro naar ons hotel gelegen bij de mall off the Emirates.
Na de nodige ingenomen vloeibare voorzieningen gaan we op pad naar de Burj Khalifa. De hoogste wolkenkrabber op aarde met 828 meter hoog en is in 2010 geopend. De functie is een hotel, kantoor en een residentie. We hebben online kaartjes gereserveerd en moeten via de Dubai Mall de ingang nog vinden en dat valt niet mee. Uiteindelijk lukt het ons en krijgen we toegangskaarten aangereikt en mogen we ons in de rij voor de lift verzamelen. Eenmaal in de lift wordt met muziek en voornamelijk blauw licht de 125 tellende verdiepingen getrotseerd. Boven kunnen we vanaf het skydeck Dubai bekijken en foto's maken. Na geruime tijd houden we het voor gezien en gaan we het waterorgel bekijken. Deze wordt ieder kwartier afgespeeld. Het is prachtig wat men laat zien. Zo ook het zee-aquarium binnen de mall.
In Dubai is alles mogelijk, en zijn de mooie dingen elders in de wereld nagenoeg overtroffen. Het is pracht en praal, groot-groter-grootst en telkens worden nieuwe verrassingen getoond, zeker bij avondlicht.
Dan raken de voeten vermoeid en keren we terug naar het hotel om ze rust te geven.

• 12 Mei 2018 - 16:07

Harry:

Jullie hebben een prachtige reis gemaakt, heel veel gezien.
    Goede terugreis.
    Gr uit Emmen

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018