Tissamaharama – Udawalawe - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Tissamaharama – Udawalawe - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Tissamaharama – Udawalawe

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

04 Mei 2018 | Sri Lanka, Tissamaharama

Na het ontbijt gaan we met de taxi van Tissamaharama naar Udawalawe. Het is geen grootse afstand en daar zullen we ongeveer een uur mee nodig hebben. Onderweg hebben we ook nog de reis van morgen naar Unawatuna met de chauffeur afgesproken.
Bij Kottawatta Village aangekomen kunnen we inchecken en naar het huisje om ons voor een nacht te settelen.
Omdat we in Yala genoeg olifanten en andere wilde dieren hebben gezien gaan we nu niet naar het olifantenpark in Udawalawe, maar wel naar het olifanten transit home, waar deze dieren worden geholpen in hun verdere leven.
Bij deze opvang voor olifanten worden de beesten verzorgd; zo loopt er een met een prothese aan zijn linker achterpoot rond. Op gezette tijden worden de maaltijden (melk en boombladeren) bereidt en uitgeserveerd. De kleintjes lopen huppelend en ongecontroleerd rond en hebben lol voor tien. Allen krijgen eerst de melk en daarna de boombladeren. Na een klein uurtje keren ze weer terug naar het afgezette veld en wij met de tuktuk naar het huisje. Hier nemen we nog een duik in het zwembad en raken we in gesprek met diverse andere mensen.
Het avondeten gebruiken we op nog geen 50 meter van het huisje in het restaurant op het park. Daarna houden we het vandaag voor gezien en blijven we in het huisje.

• 04 Mei 2018 - 19:19

Roelie Kleis:

Hallo luitjes. Zo te lezen vermaken jullie je goed. Mooie verslagen en leuk om te lezen. Geniet ervan. Gr. Uit Emmen.

• 04 Mei 2018 - 19:30

Jon En Carla Heil:

Nou nou wat een avonturen. De genietervan knop op 10!
    Het is hier inmiddels heerlijk zomers weer en daar genieten wij van in ons logeerhuis. ...

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018