Udawalawe – Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Udawalawe – Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Udawalawe – Unawatuna

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

05 Mei 2018 | Sri Lanka, Unawatuna

Vanuit Unawatuna het dagelijks verhaal. Vanmorgen om 09.00 uur, na een redelijk ontbijt, zijn we met dezelfde chauffeur van gisteren uit Udawalawe vertrokken voor een rit van 122 kilometer door de bergen, langs meren, rijstvelden en stranden. Inclusief alle stops hebben we hier 4 ½ uur over gedaan. Op de eindbestemming met de man afgerekend en hartelijk bedankt voor de bewezen diensten.
In het Wave hotel de toegewezen kamer betrokken en uitgepakt. Hierna zijn we op verkenning langs het strand naar het centrum gelopen. Inkopen gedaan en enkele winkeltjes bezocht. Daarna terug naar het hotel en liggen chillen bij het zwembad met uitzicht op de Indische oceaan. Dit kunnen we heel lang volhouden.
Het avondeten doen we buiten de deur en lopend over de toegangsweg in de richting van de hoofdstraat vinden we een restaurantje. Hier worden eigengemaakte maaltijden door een familielid bereidt en dat smaakte prima.
Dan wordt het tijd om naar 'huis' te gaan en verfrissen we ons bij aankomst. Vervolgens de blog schrijven en de foto's posten.

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018