Ella – Tissamaharama - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Ella – Tissamaharama - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Ella – Tissamaharama

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

02 Mei 2018 | Sri Lanka, Tissamaharama

We verplaatsen ons na het ontbijt om 09.00 uur per taxi van Ella naar Tissamaharama. Echter was de taxi vroeger dan gepland en waren wij bijna gereed. Nog even de boeddhistische zegening en dan kunnen we vertrekken. Deze rit zal ongeveer 2 uur duren over een afstand van 93 kilometer, en dat is te begrijpen, vanwege een deel in de bergen en de behoedzame chauffeur.
Na 2 uur en 10 minuten komen we bij ons hotel Chandrika aan. Inchecken en snel wat drinken inslaan voor de safari van morgen. Daarna terug naar het hotel en naar het zwembad. Hier verblijven we de hele dag.
's Avonds gaan we naar restaurant The Flavors en hebben daar een heerlijke maaltijd gegeten.
Zoals geschreven zijn er weinig belevingen te melden.

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018