Unawatuna – Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Unawatuna – Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Unawatuna – Colombo

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg Oeds

08 Mei 2018 | Sri Lanka, Colombo

Prima nachtrust en een heerlijk ontbijt in Unawatuna gehad, maar wederom verhuizen we vandaag naar de laatste stop in Sri Lanka. Even uitchecken en in het logboek een verhaaltje schrijven en dan kunnen we met de tuktuk naar het treinstation van Galle.
Goed op tijd arriveren we op het station en hebben de keuze tussen een 2e of 3e klasse reis. Een klein uurtje wachten en dan kunnen we in een reeds bezette trein instappen. We hebben twee zitplaatsen kunnen scoren. De treinsamenstelling is dus een diesellocomotief met 2e en 3e klasse rijtuigen uit de jaren 40 en 50. En er zijn nog oudere treinwagons, die we onderweg gezien hebben.
De groene vlag wordt gezwaaid en de trein zet zich in beweging. Er is geen airco, maar wel arko (alle ramen kunnen open), en daarbij zijn ook de rijtuigdeuren open. In iedere wagon hangen ventilatoren aan het plafond en deze worden aangezet, als ook de plafondverlichting in de vorm van een lichtbolletje. Omdat dit een express trein is zijn we in 2 uur en 15 minuten in de hoofdstad Colombo op het hoofdstation Fort aangekomen. Overige treinen doen over het traject Galle-Colombo ruim 4 uur over. Dan nemen we een tuktuk naar het hotel, die ruim 5 kilometer buiten het centrum aan de boulevard is gelegen.
Na wat opgefrist te zijn nemen we de lokale bus naar het centrum en verkennen daar de omgeving. Het valt ons op dat een deel van de stad in de verbouwing (wolkenkrabbers in aanbouw) zit en de stad stromen aan eenrichtingsverkeer te verwerken heeft. In de namiddag gaan we per bus terug naar het hotel en proberen direct een restaurant te vinden, maar dat valt niet mee.
Bij terugkomst is het op het dakterras met zwembad goed toeven, mede door het schitterende uitzicht.
Door alle activiteiten is het snel avond geworden en gaan we in de nabijheid een hapje eten, om vervolgens bij terugkeer de blog bij te werken.

• 09 Mei 2018 - 19:29

Harry:

Een hele mooie reisverslag, jullie kunnen wel reisleider worden.
    Misschien kunnen jullie ook een tuktuk meenemen,is heel gemakkelijk.
    Gr Etje en Harry

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018