Unawatuna eo - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu Unawatuna eo - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Oeds Jong - WaarBenJij.nu

Unawatuna eo

Door: Oeds en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Oeds

07 Mei 2018 | Sri Lanka, Unawatuna

Na een hele warme nacht en een minder ontbijt gaan we de Japanse vredespagode bezoeken. De buitentemperatuur loopt al hoog op en beiden hebben geen droog draadje meer om het lijf, wanneer we via kronkel- en klauter-weggetjes de pagode bereiken. Maar dan zien we een goed onderhouden Pagode in het volle zonlicht stralen.
Niet ver hier vandaan is de boeddhistische tempel Yatagala Raja Maha Viharaya te vinden en gaan we deze bezoeken. We worden rondgeleid door een wat oudere man, die alleen de looprichting bepaalt. Na een kleine bijdrage bedanken we hem en gaan we verder met de terugrijs naar Unawattuna. We besluiten een tuktuk te nemen en die brengt ons naar het strand van Unawattuna.
Het is rond de klok van één uur wanneer we op de kamer terug zijn en vervolgens aan het zwembad settelen.
Maar dan komt het: na het bestellen van een sandwich met kip vroegen wij ons af waar is de kip? Toch maar even vragen. Dit heeft een vervolg; de hotelmanager komt poolshoogte nemen. We raakten met ekaar in gesprek en terloops vertelden wij dat er toch wel wat gebreken in dit nieuwe hotel zijn geconstateerd. Hij vroeg om daarover na de lunch met ons over te praten, hiermee stemden wij in.
Er hing wat in de lucht, maar onbekend wat dit zou moeten zijn. Vrij snel na de lunch wordt ons verteld dat we een diner aangeboden kregen. Verrast door dit gebaar hebben we om nader uitleg gevraagd. Vanavond om 18.30 uur staat een gedekte tafel met uitzicht op zee, voor ons klaar.
In de namiddag trekken we op onze kamer terug en gaat Yvonne langs de hotelmanager. Tijdens de tour komt hij samen met de kamermanager langs en worden de misstanden doorgenomen.
We hebben het hier over een vijfsterrenhotel met gebreken, terwijl dit hotel pas 4 maanden open is. En vanwege de opmerkingen/gebreken is het diner aangeboden.
Op de afgesproken tijd is alles in gereedheid gebracht en genieten we van een meergangen diner: om te beginnen een toast met hummus, heerlijke gebonden paddestoelensoep, een mix van groenten met kip en ijs en watalappan (caramel pudding) toe. Met als afronding een heerlijke cappuchino. Dit smaakte voortreffelijk. Tijdens dit diner kwam de hotelmanager langs om te vragen of het naar wens was en uiteraard voor een praatje: hij had in Den Haag de hotelmagement opleiding gevolgd en was afgestudeerd. Na het diner hebben we hem en het personeel nogmaals voor dit genereuse gebaar bedankt.

• 08 Mei 2018 - 11:52

Dick Van Der Spek:

Leuk verhaal. Mooie belevenissen wederom. gr. Dick en Lek

Oeds

Sri Lanka is de volgende bestemming en dit eiland is 1 1/2 keer Nederland. De VOC heeft na de Portugezen ook zijn sporen nagelaten door de gehele kusstrook te bezitten. Vervolgens kwamen de Britten en decennia later werd Ceylon hieraan afgestaan. In 1972 kreeg het de naam Sri Lanka. De Nederlandse invloeden zullen we in de vorm van kanalen en bouwstijlen kunnen herkennen. Daarnaast is de bevolking boeddhistisch (Singalezen), hindoe (Tamils), moslim en christelijk. Ook met de natuur komen we in aanraking en hopen hier intens van te genieten. Verder zien we wel wat er op ons pad komt en voor de camera verschijnt en daar mogen jullie van profiteren. Groetjes Y en O

Actief sinds 08 April 2018